اجرای اسکلت ساختمان

اجرای اسکلت ساختمان

اصول اجرای اسکلت ساختمان

اجرای اسکلت ساختمان، بیشترین نقش در استحکام بنا را دارد و به عنوان پیکره اصلی ساختمان شناخته می شود. برای ساخت هر بنایی، باید از متخصصین و افراد تحصیل کرده در این زمینه استفاده کرد. امروزه در کل  جهان خبر ریزش ساختمان های مختلفی را می شنویم که علت اصلی این ریزش های ناگهانی، استفاده از مواد بی کیفیت و اصول نادرست در ساخت سازه است.

برای داشتن ساختمانی با استقامت بالا نظارت دقیق بر بنا، اهمیت زیادی دارد.

نقش فلز، در اجرای اسکلت ساختمان

اسکلت فلزی وزن کمتری نسبت به بتن دارد اما ضریب مقاومت تحمل وزن آن، بیشتر از اسکلت بتنی است. مراحل اجرای اسکلت ساختمان فلزی بستگی به نوع سازه و کاربرد آن از صنعتی تا مسکونی، مسیر های مختلفی را شامل می شود، اما به طور کلی، اجرا و مونتاژ سازه به  شکل زیر است:

ابتدا باید پایه و فونداسیون ساختمان، ساخته شود. سپس با حضور افراد مجرب، ستون هایی از جنس فولاد، برپا می شود و این روند با نصب تیرچه های فلزی  ادامه پیدا میکند. نازک کاری و توجه به جزئیات نقش مهمی در نتیجه کار دارد و باید از افرادی که از مهارت بالایی در جوشکاری دارند، استفاده شود.

در اجرای اسکلت  فلزی، صفحه هایی از جنس فولاد به هم متصل می شوند.

اجرای اسکلت ساختمان(اجرای اسکلت فلزی در ساختمان)

مزایا و معایب استفاده از سازه های بتنی در اجرای اسکلت ساختمان

در گذشته از اسکلت های بتنی بیشتر از اسکلت های فلزی استفاده می شد که مزایا و معایبی را در بر داشت. برای مثال از مزایای آن می توان به هزینه کمتر آن نسبت به سازه فلزی اشاره کرد. همچنین اسکلت بتنی در برابر عوامل طبیعی مقاومت بیشتری دارد و دیرتر مستهلک می شود. اما در اسکلت بتنی بر خلاف اسکلت فلزی امکان تغییر و اضافه کردن بنا وجود ندارد.

زمانی که عمر مفید بنا تمام شود و به تخریب برسد، فولاد و آهن هایی که در اسکلت فلزی وجود دارد دارای ارزش بیشتری برای فروش در بازار است.

اجرای اسکلت ساختمان(اسکلت بتنی در ساختمان)

امتیاز post

خدمات

اجرای اسکلت ساختمان در تهراناجرای اسکلت ساختمان در شهریاراجرای اسکلت ساختمان در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× یک = 4