طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان

قوانین مربوط به طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان یعنی پوششی که هویت و وجهه اصلی یک ساختمان را نشان می دهد. بنابراین می توان گفت طراحی نمای ساختمان مهم ترین بخش از بنا قبل از طراحی داخلی ساختمان است.

اصول صحیح در طراحی نمای ساختمان

زیبایی و خلاقیت یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در طراحی مدرن ساختمان  است. به همین منظور باید متناسب با مکان جغرافیایی که بنا در آن قرار دارد، طراحی و نقشه کشی شکل بگیرد. طراحی درست و اصولی است، که ظاهری چشم نواز و شیک داشته باشد. برای جلوه بیشتر نمای ساختمان، می توان از نورپردازی های زیبا و خلاقانه بهره گرفت. این کار به شکوه و جذابیت بنا در شب، کمک میکند که تاثیر گذاری بیشتری نسبت به روز داشته باشد.

امروزه بیشتر به نوآوری در طراحی ساختمان پرداخته می شود. افراد به دنبال معمارهایی هستند که با استفاده از متریال های مختلف، طرح های خلاقانه ای بر روی نما ایجاد کنند.

نمای ساختمان نقش موثری در زیبایی و لوکس بودن شهر ها و مناطق مختلف دارد. طرح انتخاب شده باید متناسب با کاربری ساختمان باشد برای مثال برای یک آموزشگاه موسیقی می توان اثرهای خارق العاده ای به وجود آورد.

طراحی نمای ساختمان(طراحی خلاقانه نمای ساختمان موسیقی در چین)

آشنایی با مصالح مناسب در طراحی نمای ساختمان

 شیشه بخش پرکاربرد و جدا نشدنی از نمای ساختمان است. شیشه های رفلکس که چند سالی است به بازار آمده، با طرح و سبک های مختلف خود، تاثیر زیاد در نمای بیرونی ساختمان گذاشته است.

وقتی به ساختمان های نوساز چند سال اخیر نگاه کنید، یکرنگ بودن آن، توجه شما را جلب می کند و این یکی از ویژگی های سبک رومی است که آن را متمایز از بقیه بنا ها نشان میدهد.

نمای چوبی نیز بسیار جذاب است و طرفداران خاص خود را دارد اما به دلیل شرایط اقلیمی، بیشتر در مناطق خشک بکار گرفته می شود.

اصول صحیح در طراحی نمای ساختمان(استفاده از چوب در نمای بیرونی ساختمان)

امتیاز post

خدمات

طراحی نمای ساختمان در تهرانطراحی نمای ساختمان در شهریارطراحی نمای ساختمان در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = نُه